Tahun Baru 2017

Assalamualaikum w.b.t

Selamat tahun baru semua! Post pertama untuk tahun ini. Semakin lama semakin tak aktif untuk mengarang di blog ini. Terima kasih kepada yang sudi menjengah blog ini.

Alhamdulillah, masih berespirasi, berkumuh secara semulajadi. Masih diberikan peluang untuk merasa nikmat sihat dan kehidupan. Pada 17 Januari 2017 (cantik tarikh ni), genapla 4 tahun saya survive sebagai pesakit breast cancer. Bila baca semula posting saya di sini, tidak banyak yang saya kongsikan. Rasanya ada beberapa pengalaman yang perlu saya kongsikan, contohnya pengalaman chemo brain, pengalaman menjalani ujian colonoscopy, pengalaman menjalani ujian ct scan, pengalaman menjalani ujian bone scan dan beberapa perkara lain lagi. InsyaAllah saya akan cuba kongsikan dengan anda semua sekiranya berkelapangan.

Sepanjang tahun 2016, banyak perkara yang berlaku dalam kehidupan saya. Kalau berkaitan dengan penyakit saya, saya telah menjalani ujian ct scan dan juga bone scan. Iaitu tahun ketiga selepas diagnose BC. Saya akan kongsi persediaan dan pengalaman untuk menjalani kedua-dua ujian tersebut di entry yang lain. InsyaAllah.

Kepada mereka yang baru didiagnos cancer, didoakan supaya anda semua terus berusaha, terus positif dan laluinya dengan tenang. Saya syorkan kepada pesakit baru atau caretaker untuk join group di facebook https://www.facebook.com/groups/cancersurvivorsmalaysia/ . Banyak manfaat yang anda boleh perolehi menerusi group tersebut.

Akhir kata, didoakan semoga perkara yang baik-baik hadir dalam kehidupan kita semua.

xoxo

Tinggalkan Jawapan

